قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: حرمت‌شکنی فتنه گران در روز عاشورای ۸۸ اوج خیانت سران فتنه و فتنه گران است.

حرمت شکنی در روز عاشورا؛ اوج خیانت سران فتنه

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انقلاب اسلامی نسخه‌ای از زیباترین و باشکوه‌ترین صحنه تجلی عاشورای حسینی در جهان معاصر است، اظهار داشت: مبارزه مستمر با ستمگران  و ظالمان که امروز رژیم آمریکا و صهیونیسم  بین‌الملل مظهر آنها می‌باشند، برگرفته از تفکر عاشورایی است و مذاکره با دشمنان کینه‌توز، بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی می باشد.

وی با اشاره به اینکه عاشورای ۸۸ اوج هتاکی سران فتنه و فتنه گران و لکه ننگی است که ملت عاشورایی ایران هرگز آن را فراموش نخواهد کرد، افزود: مبارزه با آمریکا، صهیونیست و آل سعود، خون‌بهای سرور و سالار آزادگان حضرت سیدالشهداء(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن حماسه عاشورا ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی و تهدیدها و تحریم‌های دشمن است، بیان داشت: اندیشه مذاکره با دشمنی همچون آمریکا، یکی از مؤلفه‌های نفوذ سیاسی رژیم آمریکاست.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه پیام عاشورا در زیارت عاشورا، عهدنامه شیعیان است، یادآور شد: این پیام؛ پیامی است عام خطاب به همه انسان‌ها در همه سرزمین‌ها و همه دوران‌ها تا کسی به بهانه عُده و عِدّه در برابر ستمگران و نظام سلطه، زانو نزند و تسلیم نشود.

وی بابیان اینکه حادثه عاشورا براثر خیانت منافقان به اسلام و قرآن و سنت پیامبر)ص) حادث شد، خاطرنشان ساخت: شعار هیهات من الذله فقط شعار روز عاشورای سال ۶۱ هجری نیست، بلکه عاشورا و قیام حسینی مشعل فروزانی از درخشان‌ترین حادثه تاریخ بشریت است که تا ابد بر راه انسان‌ها نورافشانی خواهد کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه عاشورا همیشه اخطار می‌کند که نباید برای رسیدن به اهداف مادی و اقتصادی و دادن امتیازات به دشمن از امام و رهبر برحق دور شویم و فاصله بگیریم و از ابرقدرت‌ها امان‌نامه بگیریم و تحت ولایت یزیدیان زمان، آمریکا و رژیم کودک کش قرار بگیریم، تصریح کرد: این نوع زندگی توأم با ذلت است گرچه منافعی و وعده وعیدهایی هم داشته باشد.

 حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه قرآن صریحاً در این باره فرمان و هشدار  می‌دهد، تأکید کرد: رکن اصلی عزت طلبی ملت قهرمان ایران در برابر ابرقدرتها و آمریکا، ستون خیمه انقلاب و آرمان مقدس امام راحل و رهبری و شهیدان و الهام گیری از فرهنگ قرآنی و فرهنگ تشیع است.

وی با اشاره به اینکه باید هرروز زیارت عاشورا قرائت و هر صبح و شام تکرار شود و در مناقشات و معاملات سیاسی و مذاکرات هسته‌ای و روابط دیپلماسی نیز پیام اصلی عاشورا نباید فراموش شود، گفت: پیام عاشورا تبری از اردوگاه یزدیان زمان است و نباید در عمل کارگزاران انحراف پدید بیاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام جنایت صنعا را اوج رسوایی رژیم سعودی و حامیان جنایتکار آن یعنی سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری و حامی نسل‌کشی رژیم کودک کش آل سعود دانست و اظهار داشت: این جنایت هولناک، تکمیل‌کننده جنایت‌های مکرر آنان در طول دو قرن اخیر در کشورهای اسلامی و در منطقه است.

 حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه جنایت هولناک کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود محصول توطئه مشترک رژیم صهیونیستی آمریکا و آل سعود است، افزود: قتل‌عام عزاداران حسینی در پایتخت یمن توسط رژیم سفاک سعودی، برای جبران شکست‌های نظامی و ناکامی آنان در صحنه بین‌المللی  و تحکیم حاکمیت نامشروع آل سعود است.

وی با اشاره به اینکه این نسل‌کشی در امتداد جنایت زنجیروار کاخ سفید در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، لیبی و بحرین در سالهای اخیر است، بیان داشت: جنایت اخیر، ابعاد گسترده و شرم‌آوری از جنایت‌های گذشته آل سعود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه حمله وحشیانه و شبانه به مردم یمن با استفاده از تسلیحات و هواپیماها و بمب‌های آمریکایی و انگلیسی و کشتار فجیع مردم بی گناه، حاکی از خوی درندگی و خون‌ریزی خاندان آل سعود است، یادآور شد: تنها کشوری که حامی همه مظلومان عالم به‌ویژه مردم مظلوم یمن است، جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود و بدون هیچ ترسی از قدرت‌های جهانی در کنار مردم مظلوم یمن قرار دارد و مردم  و مسئولان ایران اسلامی این جنایات را محکوم می‌کنند.

وی به ۲۶ مهر روز تربیت‌بدنی و ورزش، اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند خوشبخت کسی است که اسلام را پذیرفته و به ‌قدر معاش درآمد دارد و قوای بدنی اش نیرومند و استوار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه باید ورزش به‌عنوان یک برنامه اصلی در زندگی همه آحاد جامعه باشد، تأکید کرد: ورزش، کارآمدترین عامل سلامت روح و جسم جامعه به شمار می رود.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه اگر آحاد جامعه، ورزش را به‌عنوان برنامه هفتگی در زندگی خود لحاظ کنند، به ‌طور قطع بیماری‌های صعب‌العلاج بدنی و روحی نخواهند داشت، گفت: بحمدالله جوانان کشور عزیزمان ایران با حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی افتخارات فراوان را برای کشور به ارمغان می آورند.

وی بابیان اینکه اگر جوانان هر جامعه به ورزش و تربیت روح و جسم بپردازند سلامت و سعادت برای جوانان آن جامعه فراهم می‌شود، اظهار داشت: جوانان عزیز ایلامی هم در عرصه‌های مختلف ورزشی هم در داخل کشور و هم در خارج کشور حضور مقتدرانه داشته‌اند و ورزش را باید به‌عنوان یک فرهنگ پویا در جامعه نهادینه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام به حوادث و فتنه‌های عاشورای سال 88 اشاره کرد و افزود: حوادث عاشورای سال 88 نشان داد که سران فتنه و حامیان آن‌ها، هیچ اعتقادی به اسلام، انقلاب، ارزش‌های دینی مردم و امام حسین(ع) ندارند و مشکل اساسی آنان با امام حسین (ع) و فرهنگ پویای عاشورا است.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه حرمت‌شکنی فتنه گران در روز عاشورای ۸۸ اوج خیانت سران فتنه و فتنه گران است، بیان داشت: آنان با بی شرمی تمام و با رقص و پای‌کوبی به موکب‌های ابا عبدالله الحسین(ع) و ارزش‌های دینی مردم حمله کردند.

وی یادآور شد: درحالی‌که میلیون‌ها عزادار ایرانی و عاشق سرور و سالار شهیدان در روز عاشورای ۱۳۸۸ مشغول عزاداری بودند تعدادی از پیاده‌نظام های خیابانی جریان نفاق، با برگزاری تجمع‌های غیرقانونی در برخی از خیابان‌های تهران که هیچ شباهتی با عزاداری سیدالشهدا(ع) نداشت، به طرح شعارهای ضدانقلابی و ساختارشکنانه پرداختند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام خاطر نشان ساخت: ظاهر، پوشش و رفتار فتنه گران هیچ‌گونه شباهتی به فرهنگ و مکتب  عاشورا نداشت و فتنه گران در خودروهای خود همانند مراسم عروسی بوق می‌زدند و برخی نیز در تجمع‌ها هلهله و شادمانی و خرابکاری می‌کردند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی تصریح کرد: حضور منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و سایر گروهک‌ها به‌صورت سازمان‌یافته در اغتشاشات روز عاشورا به‌صورت آشکار، زمینه تعرض به مقدسات اسلامی را فراهم ساخت.

و ی با بیان اینکه مردم بصیر ایران اسلامی در 9 دی طومار این فتنه گران را درهم ‌پیچیدند، تأکید کرد: امروز فتنه گران در برابر ملت، مردم و امام حسین(ع) رسوا شده اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: در داخل کشور برخی خواص که خود حامی اصلی فتنه ۸۸ بودند و درصدد تطهیر چهره‌های نفاق و ارکان فتنه ۸۸ می‌باشند، متأسفانه همچنان بر فراز روزنامه‌های کثیرالانتشار به‌عنوان عقبه فتنه ۸۸ عمل می‌کنند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با تشکر و قدردانی از حضور پرشور حماسی مردم در ایام محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای امسال که بدون حواشی یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان و اصحاب باوفای آن حضرت را گرامی داشتند، اظهار داشت: ان شاء الله مردم عزیز کشورمان با الهام گیری از مکتب حیات‌بخش نهضت خونین حسینی، راه سعادت و خوشبختی خود را بشناسند و در آن راه حرکت نمایند.

وی به اهمیت عزاداری برای شهدای کربلا و امام حسین(ع) در ترویج معارف دینی اشاره کرد و افزود: برگزاری عزاداری در خیابان‌ها و منازل نزدیک مساجد و حسینیه‌ها کار صحیح و اصولی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه هدف از عزاداری، ترویج فرهنگ عاشورا و بیان احکام نورانی اسلام و معارف تشیع است، بیان داشت: برپایی مراسم عزاداری در کوچه‌ها و خیابان‌ها علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم و راه بندان خیابان‌ها، دهن‌کجی به خانه خدا است و اداره اماکن باید با این وضعیت برخورد قانونی کند و این هیئت‌های عزاداری که مزاحم آسایش و امنیت مردم  هستند و باعث بدبینی مردم به عاشورا و امام حسین(ع) می شوند را بایستی جمع کنند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به کلنگ زنی زائرسرای ایلامی‌ها در مشهد مقدس و افتتاح مسجد بقیه‌الله الاعظم(عج) در تهران، تصریح کرد: در طول سال هزاران زائر ایلامی برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند که نیازمند زائرسرا هستند و این زائرسرا برای مردم ایلام است.

وی با اشاره به اینکه زمین این زائرسرا به مساحت 700 مترمربع از عنایات مقام معظم رهبری به مردم ایلام است، تأکید کرد: مردم استان باید برای ساخت این زائرسرا که در 6 طبقه ساخته می شود، همکاری و کمک کنند تا انشا الله هر چه سریع‌تر این زائرسرا ساخته شود و پذیرای مردم ایلام و زائران امام رضا(ع) گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.